Biznes i finanse

Czym charakteryzuje się usługa fulfilment?

Nowoczesne centrum dystrybucyjne w Warszawie wspiera coraz więcej właścicieli działalności gospodarczej w zarządzaniu gospodarką magazynową na zasadzie pełnego outsourcingu. Trendy w biznesie online zmieniają się bardzo dynamicznie w ostatnich latach, a większość pośredników w sprzedaży wymaga nawet od najmniejszych biznesów online dopasowania do rygorystycznych norm obsługi klienta, utrzymania krótkiego czasu wysyłki. Fulfilment, co to w ogóle za usługa? W jaki sposób odbija się na prowadzeniu działalności gospodarczej w sektorze e – commerce, jak odbija się na konkurencyjności przedsiębiorstwa i czy to dobry model współpracy? Poniżej znajdziesz wiele praktycznych wskazówek.

Do czego odnosi się fulfilment w praktyce?

Nowoczesna firma konfekcyjna przejmuje na siebie odpowiedzialność za zarządzanie całą gospodarką magazynową właściciela działalności gospodarczej. Fulfilment ecommerce to zatem przyjmowanie towaru, przeniesienie do odpowiedniego magazynu (spełniającego konkretne normy dla danej grupy asortymentu), kompletacja zamówienia najczęściej przy zastosowaniu wysokiej klasy oprogramowania, przekazanie produktu do pakowania zgodnie z wytycznymi klienta i solidne zabezpieczenie, kontakt z zewnętrznymi operatorami zewnętrznymi, firmami kurierskimi, innymi w celu przyśpieszenia dostawy. Dzięki takiej rozbudowanej obsłudze właściciel sklepu internetowego nie musi martwić się nawet o samodzielny kontakt z klientem. Wystarczy, że zbierze zamówienia i przekaże dane w centrum dystrybucyjnym na terenie kraju. A resztą zajmie się już operator logistyczny.

Konfekcja towarów to zaledwie jeden z obszarów outsourcingu usług logistycznych. Mniejsze sklepy internetowe coraz częściej przenoszą praktycznie cały biznes do pośredników zarządzania magazynem, bo to się zwyczajnie opłaca. Zamiast zatrudniać pracowników od gospodarki magazynowej otrzymujesz wszystko w pakiecie. Jedna z najważniejszych zalet takiej współpracy to dywersyfikacja kanałów sprzedaży, zmniejszenie reklamacji w niektórych przypadkach do absolutnego zera, skalowanie przestrzeni magazynowej wraz ze wzrostem własnej działalności gospodarczej.

Dlaczego operator logistyczny w Warszawie zwiększa konkurencyjność biznesu online?

  • przeniesienie odpowiedzialności za precyzyjną obsługę klienta,
  • brak problemów z magazynowaniem wielu grup produktów,
  • szansa na negocjacje cennika w słabszym i mocniejszym sezonie biznesowym,
  • pomoc przy organizacji taniej wysyłki produktów przez operatorów zewnętrznych, wykorzystanie efektu skali pośrednika, a jednocześnie okazja do wzrostu własnej konkurencyjności,
  • operator rozumie, jak działa większość kanałów sprzedaży,
  • dopasowanie do zmienności popytowej na poziomie dużego oraz małego biznesu online.

Dlaczego warto zainteresować się outsourcingiem logistycznym?

Usługa fulfilment to ciekawa perspektywa na maksymalizację konkurencyjności własnego biznesu online, a także na zmniejszenie kosztów stałych, kosztów zatrudnienia wyspecjalizowanej kadry i przygotowania własnych procedur wysyłki produktów do klienta.

Dodaj komentarz