Dobrze zaplanowana promocja muzyki
Z promocją twórczości jest ten problem, że pomimo dużych chęci, czasami artyści nie mają czasu na działania marketingowe lub po prostu nie znają się na poszerzaniu pola odbiorców. Nie ma w tym zresztą niczego dziwnego, ponieważ zadaniem muzyków jest tworzenie muzyki. Zadaniem Independent Digital jest promowanie tej twórczości tak, aby w konsekwencji zarabianie na muzyce było możliwe. Ten największy polski niezależny agregator treści cyfrowych zapewnia udostępnienie materiału muzycznego niemal natychmiast. Szybko także widać skuteczne efekty tych działań w postaci większego zainteresowania wśród potencjalnych odbiorców.
Rewolucja w promocji muzyki
Obecnie nie można w zasadzie mówić o skutecznej promocji muzyki bez włączenia w te działania dystrybucji internetowej. Statystyki niezmiennie pokazują, że każdy fan jazzu albo rocka, czy też muzyki symfonicznej w pierwszej kolejności informacji o swoich ulubionych wykonawcach albo gatunkach muzycznych szuka właśnie poprzez Google. Tak samo dużym zainteresowaniem cieszą się serwisy streamingowe i to właśnie tam odbywa się i powinna być realizowana promocja muzyki.
Zakres działania Independent Digital jest ogromny, ponieważ realizowana jest tu współpraca z ponad 700 wytwórniami muzycznymi, a także artystami. To wykonawcy ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, a także Polski i Włoch. Główną zaletą tych usług jest to, że dzięki zespołowi wykwalifikowanych specjalistów muzyka jest dostarczana bezpośrednio do portali tak znanych i cenionych jak iTunes, Amazon lub Spotify, czy też Apple Music.
Dbanie o stałych odbiorców muzyki
Promowanie muzyki w sieci internetowej to jednak nie tylko i wyłącznie jednorazowe działanie polegające na publikacji treści. Independent Digital koncentruje się na długofalowej opiece nad artystami i podtrzymywaniu relacji pomiędzy nimi a odbiorcami. Tylko wtedy zarabianie na muzyce jest możliwe, dobrze zaplanowane i skuteczne, jeżeli poparte jest odpowiednim scenariuszem marketingowym. Dlatego ID koncentruje się na zapewnieniu realnego wpływu na odpowiednią ekspozycję treści muzycznych.
Aby podtrzymać zainteresowanie odbiorców i fanów artysty lub zespołu, realizowana musi być na najwyższym poziomie obsługa techniczna. Niemniej jednak ważną kwestią jest promocja i optymalizacja przekazywanych utworów lub albumów. Dzięki usługom Independent Digital artysta martwi się tylko i wyłącznie o przesłanie swojego dorobku muzycznego. Resztą, czyli publikacją i promowaniem muzyki zajmują się specjaliści, którzy dbają, aby kontent docierał do większego grona odbiorców.