O czym trzeba pamiętać, tworząc oddział spółki zagranicznej?
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej mówi wprost, że oddział to osobna i samodzielna część organizacyjna danej firmy. Pamiętaj, że jako przedsiębiorca masz pełne prawo do wykonywania działań biznesowych zarówno w głównej siedzibie firmy, jak i w jej oddziałach – nawet tych zagranicznych. Dowiedz się jednak, jak powinna działać księgowość oddziału spółki zagranicznej i w jaki sposób dobrze nią zarządzać.
Oddział spółki zagranicznej w Polsce – co jest ważne?
Każdy przedsiębiorca planujący otwarcie nowego oddziału spółki zagranicznej powinien wziąć pod uwagę kilka czynników, a mianowicie:
- oddział może wykonywać swoje działania tylko w zakresie przedmiotu działalności zagranicznej;
- założenie oddziału nie wymaga sporządzania statutu ani gromadzenia kapitału;
- księgowość oddziału spółki zagranicznej to konieczność, gdyż za zobowiązania spółki przedsiębiorca odpowiada całym swoim majątkiem;
- każdy przedsiębiorca ma prawo założyć kilka oddziałów zagranicznych na terenie Polski.
Księgowość oddziału spółki zagranicznej – czym się zajmuje?
Księgowość dla spółek Warszawa zajmuje się m.in. obsługą administracyjno-księgową dokumentacji przedsiębiorstwa. Oznacza to, że specjaliści z zakresu księgowości i nie tylko zapanują nad chaosem panującym w dokumentacji firmowej, a także poprawnie obliczą wysokość odprowadzanych podatków. Księgowość oddziału spółki zagranicznej jest bardzo ważna – kiedy nad nią zapanujesz, zmniejszysz ryzyko wystąpienia kłopotów finansowych spółki i nie tylko.